Коли українські політики не мають що відповісти, вони часто-густо
вдаються до брудних прийомів. На жаль, це вже звичайна практика,
особливо у переддень виборів.
http://www.youtube.com/watch?v=oIzzHdmWmL0
Облити брудом, образити і принизити - це для окремих вітчизняних діячів набагато легше, ніж чесно доводити свою рацію. Такі
плакати напередодні минулих президентських виборів майоріли в Донецьку.
Їхніх замовників обіцяли покарати, але уже після виборів - ці розмови
звели нанівець (зрештою, як і забули про багато інших наклепів, які
штаби кандидатів у президенти зводили одне на одного). Політтехнологи
не приховують, - досі в Україні саме вибори президента супроводжувалися
найгострішими візуальними та словесними перепалками - або у
професійному сленгу - "чорним піаром". Хоч офіційно
цьогорічна кампанія іще не розпочалася - напругу українці вже могли
відчути. Зараз ви бачите, як працівники одного з рекламних агентств
заклеюють власноруч наклеєні плакати. Що це за плакати і чому у деяких
містах їх не знімають - у брудному політичному піарі розбиралася Надія
Павлик-Вачкова: Старт рекламній війні? Можливо. Ось
такий вигляд має плакат, від якого у телефонній розмові відхрещувалася
представниця одного з агентств. За кольорами та стилістикою - він
нагадує постер одного з кандидатів у президенти. Але фото, напис та
ім'я - "Арсеній" тут змінене на ім'я біблійного персонажа - "Онаній". Ці
біл-борди розійшлись мало не по всій країні. Власники практично всіх
задіяних рекламних площ намагаються нас переконати, що плакати
наклеїли хулігани. Ужгород. Плакатів із написом "Онаній"
тут уже майже стільки ж, скільки і з написом "Арсеній". Власник усіх
біл-бордів, на яких розмістили пародії, - агенція з центральним офісом
у Мукачевому. В розпал робочого дня наші кореспонденти тут застають
лише рядового менеджера. Він не має права будь-що коментувати. Юлія Мушинська, менеджер рекламного агентства "Кріс": Мы понятия не имеем. Я видела, что там находится, так как ездила в Ужгород. Возможно просто кто-то без нас наклеил. Попри
скарги рекламістів на несанкціоноване захоплення рекламних площ, у
деяких містах вони уже встигли провисіти більше двох тижнів. Зрештою,
ми таки розшукали власника структури. За сумісництвом - він ще й
керівник місцевого осередку Асоціації зовнішньої реклами. Чоловік
запевняє - плакати наклеїли без угод. Вадим Герцеванішвілі, засновник рекламного агентства "Кріс", керівник місцевого осередку Асоціації зовнішньої реклами: Никто
не оплачивал эту рекламу, нету никаких договоров. Насколько мне
известно, за этим стоят серьезные силы, потому что просто взять и
разместить, насколько мне известно, 10 постеров в Закарпатье и только в
Ужгороде. 10 постеров разместить - это надо и людской ресурс, и
материальный, и просто время. Не зрозуміло одне - якщо реклами ніхто не замовляв, чому ж її не познімали. Пояснення власника агентства дивні. Вадим Герцеванішвілі: Просто пойти и снять, мне кажется, уже мало. Теперь надо поставить точку и выяснить, кто сделал такое. Відмовлятись
у кризу від грошей можуть хіба що великі компанії. Так пояснюють появу
провокативних біл-бордів в Асоціації зовнішньої реклами у Києві. Її
керівник - Артем Біденко, переконаний, усе офіційно. От тільки фірми,
аби напередодні виборів не зіпсувати стосунків із потенційними
замовниками, у цьому не зізнаються. Щодо юридичного боку справи - закон
не порушено. Говорити про образу честі й гідності неможливо, бо на
плакатах не зображено кандидата. Українське законодавство не забороняє
такі провокації. Артем Біденко: Якщо
хтось мімікрує на чиємусь сюжеті, при чому ображає чийсь сюжет, то
прецедентне право дозволяє визнати винним того, хто паразитує, хто
пародіює і призначити первне покарання. По українському законодавству
це зробити неможливо - напряму закон це дозволяє. Надії знайти автора пародії тануть. Сам лідер "Фронту змін", повокацію вважає витівкою конкурентів. Арсеній Яценюк: Основний
конкурент, зрозуміло Янукович, хоча я не думаю, що це ПР - у них руки
до цього ще не дійшли. А другий - це БЮТ. Ну, напевно, хтось з них. Ну
нехай витрачають гроші. У них їх багато. Ніяк не збираюсь реагувати. Це
їм не допоможе. Кандидати воювали, воюють і
воюватимуть ще більше! У цьому переконаний піарник Денис Богуш. За роки
незалежності він зібрав більше тисячі нападів кандидатських штабів одне
на одного. Найзапеклішою боротьба завжди була напередодні
президентських виборів, коли вже визначалися найближчі конкуренти. Денис Богуш, власник колекції "чорного піару": Вот
некролог живому человеку. За 3 дня до выборов выходит листовка о том,
что ваш кандидат умер. И потому за него голосовать не стоит. Ну, у нас
еще не дошли до американських технологий - американские более жесткие.
Например, раздают наборы для дартса, и ты вешаешь, и должен в голову
кандидату кидать дротики. В цьому будинку,
практично в центрі столиці живе людина, яка зізналася, що саме вона
замовила провокативні біл-борди по всій країні. Спробуємо з'ясувати -
навіщо їй "Онаній". Наліплений на стіну папір із назвою
фірми - єдине, що вказує - остання кнопка ліфта в цьому будинку - іще
не межа. Медіа-дім "Рава" ми шукаємо у мансардному приміщенні. Над
офісом - помешкання його власника і керівника. Це не угода з
рекламними агенціями. А договір із посередником, тобто тим, хто уже
повинен був працювати безпосередньо з рекламістами. Демонструє його
власник медіа-бізнесу - Дмитро Вітик. Один із напрямків діяльності його
фірми - реклама, зокрема, її розміщення на телебаченні. Запевняє, що
сам вигадав, замовив і оплатив розміщення пародій, бо не згоден із
рекламною кампанією Яценюка. Нашкодити вирішив зумисне. На розміщення,
начебто, не пошкодував близько сорока тисяч кревних гривень. Дмитро Вітик, гендиректор медіа-дому "Рава": Так
- це маразм, я не заперечую. Зменшиться в нього рейтинг. От і все. В
нього буде мало шансів ввійти в 2-й тур. Я зацікавлений, щоб він ще
дозрів. Він не самостійний, вдається до антиукраїнських
політтехнологів. Чому ви заперечуєте мій громадянський обовязок про це
оголосити? Один з моїх бізнесів - це рекламний бізнес. Зараз дешево
дуже, тому я це і зробив. Пізніше все було би дуже дорого не адекватно. Скільки
насправді коштувала така акція і чиї гроші з'їв "Онаній" - сказати
важко. Президентська кампанія офіційно ще не розпочалася, біл-борди -
звичайна реклама, себто бізнес. Його таємниці учасники розголошувати не
зобов'язані. Щодо провокацій - то фахівці-рекламники запевняють - до
виборів їх більшатиме. Тож і виборцям, і політикам доведеться гартувати
нерви і дякувати українським технологам, що ті не досягли вправності
американців. Надія Павлик-Вачкова, Володимир Дєдов, Геннадій Анікєєнко та Марина Коваль, "Подробиці тижня", телеканал "Інтер". Источник: http://podrobnosti.ua
|